Formare Terapeuți ABA

Introducere

O componentă foarte importantă în recuperarea copiilor cu autism este performanța terapeuților pentru că ei sunt direct implicați în predarea abilităților. Acesta este motivul pentru care în Centrul "Horia Moțoi" acordăm zilnic timp pentru perfecționarea competențelor echipei prin training-uri individuale și de grup. Din ziua în care devine membru al echipei noastre, un tutore începe un proces de învățare continuu.

Trainingul este structurat în moduri de învățare

• Fiecare modul este parcurs prin instruire teoretică, oferirea unor modele de lucru video sau în direct, cu copilul, jocuri de role-play, analiză video și practică supervizată

• Pentru fiecare modul, tutorele are acces la resurse de învățare, în funcție de specificul subiectului (ex: capitole relevante din cărți, conferințe pe temă, înregistrări audio, articole, discuții). 

• Toate modulele sunt parcurse până la atingerea unui criteriu de masterare, măsurabil și specific obiectivului, stabilit de trainer. 

Etapele prin care trec tutorii atunci când parcurg un modul pe o anumită temă: 

• Baseline: Trainerul evaluează performanța tutorelui pe acel subiect, înainte de training 

• Achiziție: Tutorele intră într-un proces de învățare a abilităților pe acel subiect

• Fluență: Tutorele învață să practice abilitățile în lucrul cu copiii pentru durate tot mai mari de timp, fără efort și greșeli, în ritmul potrivit

• Generalizare: Tutorele exersează competențele practice în situații variate și cu copii diferiți

• Menținere: Trainerul evaluează dacă se păstrează abilitățile terapeutului în timp și oferă suport acolo unde este nevoie

Formarea noilor membri ai echipei

Când un nou membru vine în echipa noastră, participă la o săptămână de voluntariat în urma căreia decidem împreună dacă vom continua cu următoarea etapă: trainingul de bază dedicat noilor angajați. Trainingul cuprinde 12 module de lucru care pun bazele înțelegerii principiilor ABA și a procedurilor de bază pe care le urmăm în Centru.

•Pentru fiecare modul, abilitățile terapeutului sunt monitorizate zilnic conform unei fișe care verifică în ce măsură procedura a fost implementată cu fidelitate.

•Rezultatele acestei monitorizări, împreună cu feedbackul specific, sunt prezentate tutorelui zilnic.

•Pe baza rezultatelor din fișa de implementare fidelă a procedurii, trainerul ajustează nivelul de suport necesar pentru a îmbunătăți performanța viitoare a terapeutului.

•Trainingul continuă până când tutorele demonstrează că stăpânește în practică ceea ce învață, cu copii care au niveluri diferite de dezvoltare. Din acest motiv, durata trainingului este diferită și depinde de contextul învățării și de performanțele celor doi membri implicați: tutore și formator.

•După primul training dedicat celor care încep această profesie, noul membru al echipei urmează structura și conținutul trainingului conceput pentru întreaga echipă.

Printre criteriile esențiale, pentru noi, în selectarea noilor membri sunt: atenția permanentă asupra copiilor și ascultarea lor, observarea stării și a intereselor pe care le au, ajustarea comportamentului la reacțiile lor, creativitate în joc, entuziasm exprimat prin expresiile faciale și tonalitatea vocii, suport atunci când încearcă să îi învețe ceva nou.  

Trainingul de echipă și supervizarea 

Formarea și perfecționarea continuă a terapeuților este una din prioritățile noastre. Procesul de supervizare și trainingul de echipă îmbracă mai multe forme:

•Predarea modulelor este personalizată în funcție de specificul modului de învățare al fiecărui terapeut. De exemplu, unii terapeuți au nevoie de mai multe modele de lucru, alții învăță mai repede dacă vizionează videoclipuri cu modele de lucru și primesc feedback constant, pe alții îi ajută să se autoevalueze.

•Obiectivul nostru este ca fiecare tutore să ajungă în cel mai scurt timp la aplicarea corectă și fluentă a abilităților, independent. În drumul spre obținerea acestei independențe, trainerul alege tipul de suport cel mai puțin intruziv, dar eficient.

•Pe parcursul parcurgerii modulelor de învățare, fiecare terapeut primește feedback zilnic înregistrat și rezultatele fișei de implementare cu fidelitate a procedurilor.

•Terapeuții au parte de suport atât din partea trainerului, cât și din partea coordonatorilor.

Pe măsură ce rulează anumite forme sau teme de training, trainerul analizează lucrurile care au mers foarte bine, părțile care încă au nevoie de ajustare și notează completările care ar fi utile. Încercăm să învățăm din experiențele noastre și să îmbunătățim mereu ce facem pentru generațiile viitoare. 

Descărcați Handbook BCBA

Câteva dintre articolele care au fost puncte de reper în structurarea trainingului pentru terapeuți:

Green D.R., Ferguson J.L., Cihon J.H., Torres N., Leaf R., McEachin J., Rudrud E., Schulze K., Leaf J.B., (2019), The Teaching Interaction Procedure as a Staff Training Tool, Behavior Analysis in Practice

Aherne C.M., Beaulieu L. (2018), Assessing long‐term maintenance of staff performance following behavior skills training in a home‐based setting, Behavioral Interventions

Garza K.L. (2018), Further Development of a Supervision System for Behavior Analysts to Support Evidence-Based Supervision Practices, Dissertations

Garza K.L., McGee H.M., Schenk Y.A., Wiskirchen R.R. (2017), Some Tools for Carrying Out a Proposed Process for Supervising Experience Hours for Aspiring Board Certified Behavior Analysts, Behavior Analysis in Practice

Mille I., Croslan K., Clark H. (2014), Behavioral Skills Training With Teachers: Booster Training for Improved Maintenance, Child & Family Behavior Therapy Journal

Nigro-Bruzzi D., Sturmey P. (2010), The Effects of Behavioral Skills Training on Mand Training by Staff and Unprompted Vocal Mands by Children, Journal of Applied Behavior Analysis

Parsons M.B., Rollyson J.H., Reid D.H. (2012), Evidence-Based Staff Training: A Guide for Practitioners, Behavior Analysis in Practice

Pelletier K., McNamara B., Braga-Kenyon P., Ahearn W.H. (2010), Effects of Video Self-Monitoring on Procedural Integrity, Behavioral Interventions

Sarokoff R.A., Sturmey P. (2004), The Effects of Behavioral Skills Training on Staff Implementation of Discrete-Trial Teaching, Journal of Applied Behavior Analysis

Structura și conținutul trainingului terapeuților sunt puse în aplicare de Mihaela Iancu, BCaBA.

Mihaela Iancu a început să lucreze în domeniul analizei aplicate a comportamentului ca terapeut din 2009, în Centrul Horia Moțoi. De atunci a rămas unul din membrii acestei echipe. A obținut acreditarea BCaBA (Board Certified Assistant Behavior Analyst) în 2014 și a oferit ajutor familiilor prin coordonarea față în față sau la distanță. 

Preocuparea ei principală din ultimii ani este oferirea unui training care verifică dobândirea unor cunoștințe, dar mai ales a unor competențe practice pentru persoanele care sunt lângă copiii cu autism. În munca ei, cercetarea și echipa sunt punctele de greutate în jurul cărora construiește.

Tocmai de aceea, caută să completeze conținutul modulelor cu un mod de predare care ține cont de principiile analizei comportamentale. E interesată permanent de perfecționarea formelor de învățare și crede că e important să ne raportăm la modelele și experiențele organizațiilor internaționale. 

Donatii

Fiecare gest contează!

Cum donez?
donatii
logo interact-dark

Adresa: Strada Papiu Ilarian nr. 15, interfon 01, sector 3, București
Telefon: 0735.858.875
E-mail: office@centrul-horiamotoi.ro


Program: luni-vineri: 10:00 - 18:00
Banca ING, sucursala Dristor, IBAN RO39INGB0000999908963688

Certificate

Certificat
Certificat%20II
IMG_6276
IMG_6277

HOME | TERMENI SI CONDITII |