Terapie Early Start Denver Model (ESDM)

Terapie excelentă pentru cei mici. 

Introducere

Early Start Denver Model (ESDM) este o metoda de intervenție pentru copiii cu autism și întârzieri în dezvoltare cu vârstă mai mică de 4 ani.

ESDM are la bază principii și proceduri
combinate din mai multe intervenții: Applied Behavioral Analysis (ABA), Pivotal Response Treatment (PRT)
și Denver Model.

Intervenția se desfășoară în cadrul activităților din rutina zilnică a copiilor și a activităților de joacă construite în asemenea maniera încât să înglobeze obiective din cât mai multe arii de dezvoltare ce apar cu o frecvența foarte mare. Din acest motiv ESDM este considerată o intervenție multi-modală.

Aceasta intervenție are la bază studiul dezvoltării timpurii a copilului tipic.

Cercetările au demonstrat ca învățarea într-o maniera cât mai naturală și în context de joaca crește generalizarea și accelerează procesul de învățare ca urmare a relației directe între răspunsul copilului și recompensa naturală.

Biologia autismului implică deficiențe fundamentale în ceea ce privește motivația socială, ca urmare a senzitivității scăzute la recompensa socială a copiilor cu autism. Aceste lipsuri reprezintă o piedică pentru copii cu autism de a dezvolta preferințe normale pentru informațiile sociale din mediu cum ar fi : voci, fete, gesturi și vorbire.

Strategiile utilizate în ESDM sunt esențiale pentru a crește interesul pentru recompensa socială și totodată pentru a mări motivația copilului pentru interacțiunea socială.

Etapa 1: Intâlnire inițială gratuită – 1 h

Cine participă?

La întâlnire vor lua parte părinții, copilul și reprezentanții Centrului Horia Moțoi.

Ce se întâmplă?

La întâlnire, coordonatorul, prin observație directă și joc va urmări abilitățile copilului în raport cu vârsta, dar și eventualele întârzieri sau abilități care nu sunt demonstrate.

În același timp părinții vor fi întrebați despre rutina zilnică a copilului, despre abilitățile pe care copilul le demonstrează acasă, despre preferințele pe care le are.

Vom răspunde tuturor întrebărilor sau nelămuririlor pe care părinții le vor avea.

Scopul acestei întâlniri este de a răspunde întrebărilor părinților, dar și de a observa direct modul de joacă și de interacțiune al copilului cu alte persoane.

Concluziile în urma întâlnirii:

La finalul întâlnirii părinților li se va comunica dacă este sau nu nevoie de intrarea într-un program de intervenție. Totodată li se va prezenta și planul de desfășurare al programului de intervenție timpurie.

Etapa 2 : Săptămâna intensivă – 2ore/zi

Zilnic în această săptămâna coordonatorul împreună cu un terapeut vor avea ședințe de câte doua ore intensiv. La aceste ședințe este obligatoriu să asiste și unul din părinții copilului.

Se începe cu Evaluarea abilităților copilului cu ajutorul instrumentului de evaluare Early Start Denver Model Curriculum Checklist. Acest instrument este utilizat pentru a stabili obiectivele de învățare din cadrul intervenției. Evaluarea se va desfașura într-o maniera de joacă astfel încât să faciliteze cât mai mult interacțiunea copilului cu adultul.

Evaluarea o face coordonatorul, prin probe, la care adaugă informații obținute de la părinți sau alte persoane specializate care au contact cu copilul, pentru a forma o imagine cât mai exactă asupra abilităților prezente ale copilului în ariile de dezvoltare pe care ESDM le vizează: comunicare, comportament social și adaptative, abilități cognitive, joaca, motricitate fina și grosiera.

Curricula este împărțită pe 4 nivele: fiecare corespunzând unei anumite vârste de dezvoltare:12-18 luni; 18-24 luni; 24-36 luni; 36-48 luni.

După finalizarea evaluării, coordonatorul completează tabelul și graficele.

În funcție de informațiile obținute în urma evaluării coordonatorul stabilește obiectivele pentru Planul de Intervenție Personalizat

La finalul săptămânii va avea loc ședința cu părinții în care:

•se discuta graficele și tabelul evaluării

•se prezintă și se discută Planul de Intervenție

•se discută alte nevoi ale părinților 

Etapa 3: Procesul de terapie- 2 h/zi 

Procesul de terapie se desfășoară astfel:

•2h zilnic cu terapeutul

•Coordonatorul intră în cameră săptămânal, cu terapeutul, pentru a urmări: evoluția programelor din Planul de Intervenție, modul de implementare, schimbări necesare acolo unde este cazul

•Terapeuții sunt supervizați și evaluați săptămânal cu privire la modul de implementare al tehnicilor și principiilor ESDM

•Părintele asistă 1h pe săptămâna la ședința terapeutului și urmărește modul în care sunt implementate obiectivele din Planul de Intervenție

•Re-evaluarea se face la fiecare 3 luni. La finalul acesteia se realizează un nou Plan de Intervenție ( re-evaluarea se poate face și mai devreme atunci când copilul învață peste jumătate din obiectivele din Planul de Intervenție).

.


Donatii

Fiecare gest contează!

Cum donez?
donatii
logo interact-dark

Adresa: Strada Papiu Ilarian nr. 15, interfon 01, sector 3, București
Telefon: 0735.858.875
E-mail: office@centrul-horiamotoi.ro


Program: luni-vineri: 10:00 - 18:00
Banca ING, sucursala Dristor, IBAN RO39INGB0000999908963688

Certificate

Certificat
Certificat%20II
IMG_6276
IMG_6277

HOME | TERMENI SI CONDITII |