Program de training și coordonare pentru părinți în terapia ESDM

Introducere

Copiii petrec în sânul familiei peste 80% din timp. Acasă copilul are cele mai multe oportunități de a învăța.

ESDM este o intervenție bazată pe rutina și unde este rutina cel mai bine definită dacă nu acasă, în sânul familiei. Fie că vorbim despre rutina de masă, rutina spălatului pe dinți, rutina de îmbrăcat, copilul are foarte multe oportunități de a învăța să se raporteze la mediul din jurul lui.

Detalii

Majoritatea părinților spun ‘Eu nu știu ce să fac, nu știu cum să îl învăț, cu mine nu vrea să facă!’- este vital pentru părinți să învețe să aplice strategiile de învățare acasă, părinții sunt părinți pe viață și au nevoie să se simtă în confort și eficienți în ceea ce fac, să nu fie dependenți de terapeut pe viață.

Experiența (mai ales situațiile în care părinții au lucrat direct cu copiii) ne-a demonstrat că rezultatele sunt mai rapide atunci când părinții învață să folosească și să aplice acasă strategiile intervenției, asemeni terapeuților, oferind astfel copilului multe experiențe de învățare. . 

Părinții își cunosc cel mai bine copilul, sunt foarte motivați să îl ajute și petrec mai mult timp cu copilul decât oricine altcineva. Intervențiile livrate de părinți pot crește abilitățile de comunicare și de joc și pot crește rata succesului ca urmare a timpului calitativ și distractiv pe care îl petrec împreună.

Prin programul de coordonare acasă părintele va învăța să profite de cât mai multe oportunități care apar în rutina copilului pentru a dezvolta abilități noi și pentru a ajuta copilul să își ia informații necesare din mediu într-o maniera cât mai naturală.

Tot acasă, în relații cu părinții apar tot felul de comportamente neadecvate, pe care părinții, de cele mai multe ori, nu știu cum să le gestioneze. Rutina zilnică vine și cu foarte multe provocări în viața de zi cu zi (copilul nu vrea să se îmbrace, plânge când este spălat pe cap, are doar câteva alimente pe care le consumă, nu reușește copilul să scape de pampers etc.).

Aceste comportamente demoralizează părinții, îi frustrează și de cele mai multe ori simt că nu fac suficient pentru copilul lor. Părintele va fi îndrumat și învățat cum să folosească strategiile intervenției pentru a putea gestiona aceste provocări.

Scopul programului de coordonare acasă este ca părintele să învețe să folosească tehnicile intervenției ESDM în timpul activităților de joaca și al activităților din rutina zilnică.

Această intervenție nu necesită timp suplimentar, ci părintele va învăța să folosească timpul existent într-o manieră cât mai productivă, oferindu-i astfel copilului cât mai multe oportunități de învățare.

Aceste strategii pot fi folosite în toate activitățile de zi cu zi, ajutând astfel copilul să fie implicat în relație, să comunice și să învețe. Aceste strategii pot fi folosite în timpului activităților de joacă, al băii, în timpul meselor și în orice moment în care părintele este în interacțiune cu copilul. Asemeni copilului tipic și copilul cu autism învață în fiecare moment al zilei, nu doar în timpul intervenției terapeutice.

Strategiile ESDM ajută copilul să fie implicat activ în comunicare și în învățare construindu-și astfel abilitățile sociale de baza să se joace variat cu jucăriile împreună cu alte persoane.Părinții învață să devină parteneri de joacă ai copilului fiind îndrumați cum să construiască activități de joacă înalt motivante. Strategiile în interesul social ținând cont în permanența de interesul copilului și ajutându-l să experimenteze cât mai multe oportunități de învățare

Cum facem asta?

• Se începe cu un training oferit familiei, în metoda ESDM. Părinții se vor familiariza cu principiile de bază și cu tehnicile utilizate în ESDM. 

• Coordonatorul va ghida părintele și îl va învăța să urmărească și să crească interesul copilului pentru activități de joaca

• Părintele va fi îndrumat cum să construiască activități de joaca prin care copilul să poată beneficia de cât mai multe oportunități de învățare

• Săptămânal părintele trimite un film de 30 de minute, fie cu activități de joaca, fie cu momente punctuale ale dificultăților întâlnite acasă, în rutina zilnică, fie ambele. Acestea se stabilesc în funcție de prioritatea și necesitatea părintelui

• În urma vizualizării filmului, coordonatorul oferă un feedback scris părintelui.

• După citirea feedbackului scris, acesta va fi detaliat și discutat în cadrul unei ședințe telefonice.

• Durata coordonării este de 2 ore săptămânal

Donatii

Fiecare gest contează!

Cum donez?
donatii
logo interact-dark

Adresa: Strada Papiu Ilarian nr. 15, interfon 01, sector 3, București
Telefon: 0735.858.875
E-mail: office@centrul-horiamotoi.ro


Program: luni-vineri: 10:00 - 18:00
Banca ING, sucursala Dristor, IBAN RO39INGB0000999908963688

Certificate

Certificat
Certificat%20II
IMG_6276
IMG_6277

HOME | TERMENI SI CONDITII |